سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فریب شیطان زینت می دهد و به طمع می اندازد . [امام علی علیه السلام]

سفید پوشان

درپلاسمودیوم ویواکس هر48 ساعت یکبار علائم بالینی آن ( لرز ، تب و عرق ) بصورت تیپیک ظاهر می شود بنابراین به این انگل 3به 1 خوش خیم می گوین چون هر سه روز یک بار علائم آن تکرار می شود وخوش خیم است چون زیاد خطر ناک نیست.

اما فالسی پاروم را 3 به 1 بدخیم می گویند زیرا عوارض آن شدید وخطر ناک می باشد پلاسمودیوم فالسی پاروم عوارض خاصی دارد که مهمترین آن عبارتند ا ز

1 – مالاریای مغزی Cerebral Malaria : بعضی از استرین های فالس پاروم ایجاد مالاریای مغزی می کنند طیف ژنتیکی خیلی زیادی دارد بنابراین تا کنون نتوانسته اند برای آن واکسن تهیه کنند.

هر فالسی پاروم را باید بل القوه مستعد برای ایجاد مالاریای مغزی در نظر بگیریم ، وقتی که گلبول قرمزی دارای انگل باشد روی گلبول قرمز برجستگی هایی بنام Knob یا مخروط ( توسط میکروسکوپ الکترونی دیده می شود ) به وجود می آید که با رشد انگل بزرگتر می شود این Knob ها خاصیت چسبندگی به دیگر گلبولها ودیواره رگ را دارد وباعث مسدود شدن رگ می شوند ، و وقتی به مویرگهای مغزی می رسند فرد را دچار مالاریای مغزی می کنند که از علائم آن کما می باشد ، اگر به بیمار به سرعت رسیدگی نشود باعث ازبین رفتن بیمار می شود ، البته باید توجه داشت این عارضه ممکن است در هر جای بدن رخ دهد اما بسته شدن مویرگهای مغزی حساسیت بیشتری دارد.

2 – عارضه دوم تب پیش آب سیاه Black Water Fever : می باشد که در بعضی از استرین ها در نزد بعضی اشخاص این عارضه پیش می آید . تعداد زیادی از گلبول های قرمز خون لیز می شود وبه علت دفع هموگلوبین از ادرار، ادرار سیاه رنگ می شود .

گفته می شود  بدن بعضی از اشخاص در برابر بعضی از استرین ها دچار اتو ایمنی می شود وگلبولهای زیادی لیز می شود ولیز شدن گلبولها باعث از کار افتادن کلیه ها ودر نهایت احتیاج به دیالیز می شود.

3 – سومین عارضه در صد بالای ابتلای گلبول قرمز More Infected RBC : در پلاسمودیوم ویواکس در بدترین شرایط 4درصد گلبول های قرمز آلوده می شونداما در فالسی پاروم تا30 درصد گلبولهای قرمز نیز آلوده می شوند ( در محیط کشت حتی تا 50 درصد آلودگی نیز رخ می دهد ) این در حالی است که در فالسی پاروم از 10 درصد به بالا حالت مرگ پیش می آید.

 

 




هاشمی زاده - قادری ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 7:46 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :37979
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
هاشمی زاده - قادری
همکاران گرامی درصورتیکه در مورد مطالب ارائه شده نظری داشتید می توانید با استفاده از لینک (نظرات شما) نظرتان را اعلام کنید. با توجه به اینکه لینک مطالب آرشیو شده فعال نیست در این مورد نیز می توانید نظر خود را با استفاده از لینک جدید تر ین مطلب اعلام کنید.
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<